Duyguların Rengi (The Help)




Merhabalar,

Bugün 'The Help' filmini seyrettim ve bunun üzerine bu film ile ilgili bir yazı yazmalısın dedim. Filmin Türkçeye çevrilmiş hali aslında 'Yardımcı' ama bazı altyazı siteleri 'Duyguların Rengi' olarakta çevirmiş. Film de siyahi-beyaz tartışması olduğundan bence 'Duyguların Rengi' başlığı daha iyi olacağını düşündüm. Fakat çeviri anlamında Hizmetçilerin olduğunu düşünürsek de help yardımcı demek ve biz de 'Yardımcı' diyelim.  

Filmin konusu gelince filmin konusu şu şekilde;
'New York Times En Çok Satanlar’ listesinde bir numara olan ve hakkında çok konuşulan kitaptan uyarlanan 'The Help' 3 cesur kadının şehirdeki katı kuralları ve yerleşik davranışları aralarında gelişen alışılmadık bir arkadaşlıkla nasıl bozduklarının hikayesi anlatılıyor...1960’lı yılların Mississippi’sinde üç farklı ve sıra dışı kişilikleri canlandıran bu cesur kadınlar, kendilerini tehlikeye atan ve toplumsal kurallara karşı gelen gizli bir yazı projesi sayesinde alışılmadık bir dostluk kurarlar. Beklenmedik bu ittifaktan, önemli bir kardeşlik doğar. Hepsi, onları tanımlayan sınırları aşma cesaretini kendilerinde bulur ve bu sınırların bazen aşılmak için konulduğunu fark eder. Bu, şehirdeki herkesi değişen zamanlarla karşı karşıya getirmek demek olsa bile...Dokunaklı, esprili ve umut dolu bir film olan 'The Help', değişim yaratabilmekle ilgili evrensel bir hikaye...




Film  'The Artist'  filmi ile Oscar için çekişiyor ama 'The Artist' filminin Oscarı alacağını söyleyenler daha çok. Bana göre de 'The Artist' filmi daha yakın geliyo Oscar Ödülünü almak için. Bence iki filmde çok kaliteli ama 'The Help' filminde Aibileen rolüyle Viola Davis'in Oscar Ödüllerinde ödül alacağına kesin olarak bakıyorum. Filmin bir diğer oyuncusu da Skeeter isimli rolüyle 24 yaşındaki Genç oyuncu Emma Stone.


Skeeter, daha önce hiç evlenmemiş bir Gazetecidir. Annesi ve şehirin diğer zengin kadınları toplanırlar ve eğlenirler fakat ev sahiplerinin hizmetçilere davranışları hoşuna gitmeyen Skeeter bu duruma üzülür. Fakat siyahi hizmetçileri bir kitap haline getirme isteği, Annesinin kendisini bebeklikten beri büyüten evin hizmetkarı Constantine'i kovmasıyla başlar. Bu duruma çok kızan Skeeter gidip Aibileen ile konuşur ve tüm hizmetçi arkadaşlarından yardım ister ve yardım edilecektir Skeeter'a. Skeeter da bunu kitap haline getirecektir.

Filmin en güzel yeri bitişi. Çünkü Aibileen herşeyin farkına varmıştır ve düşünceleri tamamen değişmiştir. Hayatını tamamen değiştiren bir kitap olmuştur bu.



Aibileen: Mae Mobley son bebeğim olmuştu. 10 dakika içinde bildiğim tek hayat sona ermişti. 
Küçük kız: Aibee!
Aibileen: Tanrı düşmanlarımızı sevmemiz gerektiğini söylüyor.
Küçük Kız: Gitme!
Aibileen: Bu çok zor. Ama işe gerçekleri söyleyerek başlayabiliriz. Ben olmanın nasıl birşey olduğunu kimse sormamıştı bana. Bu konudaki gerçekleri anladığım an... Özgür kaldığımı hissettim. Tanıdığım onca insanı düşündüm. Gördüğüm ve yaptığım onca şeyi. Oğlum Treelore, bir gün ailemizden bir yazar çıkacağını söylerdi hep. Sanırım o ben olacağım.

The Help Sound Track Albümü


0 yorum var:

Yorum Gönder

Copyright © 3.21 — Hakkım varsa helal olsun.